Про проект «Дитяча психологія для Дорослих»

“Дитячий” проект для дорослих: у Рівному навчатимуть основ дитячої психології

“Дитячий” проект для дорослих: у Рівному навчатимуть основ дитячої психології

 

Вересень 2018 здивував: такої палітри заходів, курсів, навчальних, програм, тренінгів і лекцій ще не було в Рівному ніколи. Кожен може знайти щось для душі і тіла – від сальси до школи усвідомленого батьківства.

Минулого року Міні-Рівне писало про проект “Дитяча психологія і психотерапія”, що стартував у листопаді, і був розрахований на 9 місяців навчання. Нам стало цікаво, які знання здобули випускники програми, і основне – чому дорослі йдуть навчатись в такі проекти. Ці та інші питання наш кореспондент зміг задати учасникам проекту в соціальних мережах. Ділимось коментарями учасників і автора проекту Марії Шугай.

– Чому ви пішли навчатися у такий проект?

Анна Готліб, мама двох донечок 3 і 5 років: “На разі інфопростір пропонує новоспеченим батькам багато готових рецептів “успішного” виховання, “правильного” догляду. І бувало, коли моя картинка світу не співпадала з тою, яку транслює моє оточення, у мене виникало відчуття “поганої мами”. Я хотіла отримати відповіді: як правильно виховувати, доглядати дітей? І прийшла до простої істини – просто любити їх. І перестати себе гризти, через те, що недодала, недолюбила, недоносила чи переколихала…Просто насолоджуватися материнством і бути в контакті з собою і дітьми. Як зберігати та наповнювати свій ресурс. Бо не можна дати дітям, сім’ї “хорошу маму”, коли тобі погано: ти стомлена і зла на весь світ… Найбільше усвідомлення програми – щасливі та гармонійні батьки – основа ментального здоров’я дитини”.

– Що з навчання вам найбільше запам’яталось?

Руслана Ярмола, мама 9-ти річної доньки: “Піскова терапія! Я вирішила спробувати пограти з донькою на природі в пісочку просто заради інтересу. Те, що я дізналась про свою дитину за цю годину мене вразило – вона відтворила в грі те, що її тривожило. Я нарешті зрозуміла чому вона прокидається вночі і плаче. Після того ми ще кілька разів з нею грались і дитина увесь час програвала одну й ту саму історію, поки головна героїня її казки не знайшла вихід з ситуації, а  історія не отримала щасливе закінчення. Згодом пройшли нічні кошмари.”

– Що було неочікуваним на курсі?

Олена, мама 5-ти синів: “Підтримка. Коли йшла навчатися то думала, що ми будемо слухати лекції про особливості взаємодії з дітьми і підлітками. Для мене стало сюрпризом, що можна ділитись своїми почуттями про те, як важко буває і отримати підтримку від групи. А ще в групі вчився багатодітний батько і це було додатковим плюсом для мене.

– Що було найважчим на курсі?

Мама 8-и річної донечки, вихователь в садочку: “Прощання з групою. Йшла за знаннями (працюю з дітьми), а отримала не лише нові методики роботи а й місце, де можна сказати в голос те, що більш ніде не скажеш і знати, що тебе не осудять і підтримають”.

– Що було найціннішим?

Тетяна Марченко, клінічний психолог: Найціннішим з курсу для мене були нові знайомства, учасники групи реально доповнювали один одного, а всі тренери дуже круті та уважні до тих емоцій, які ми переживали при обговоренні тем. А відкриттям стала тема «Типи виховання та батьківського ставлення» Анни Нижник та книга С. Форвард « Токсичні батьки», яка змінила мій погляд на багато речей в житті.

15-го вересня стартує нова група проекту, але вже під новою назвою “Дитяча психологія для дорослих. Про зміни в навчальному курсі і про те, що очікує учасників у проекті розповіла Марія Шугайавторка та ведуча тренер проекту:

“Зміна назви пов’язана з тим, що багатьох лякає слово “психотерапія”, яке, на жаль, люди часто плутають зі словом “психіатрія”. На мою думку, основним задумом проекту є можливість зустрітись зі своєю внутрішньою дитиною. Під час навчання учасники багато працюють в парах, випробовуюють нові методики і в цей час, у грі, вони мають можливість поглянути на світ знову очима дитини чи підлітка. Цей короткочасний “вихід з дорослої позиції” є неймовірним досвідом, що дає їм можливість розуміти дітей глибше. Для кожного спеціаліста в батьків це найбільший ресурс, адже саме з цієї точки будується здоровий контакт з дитиною.

Довідка:

Марія Шугай – практикуючий психолог, психотерапевт, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки Національного університету “Острозька академія”, директор Інституту практичної психології та психотерапії НаУОА.

Завершила програму професійної підготовки гештальт-терапевтів та гештальт-консультантів та є сертифікованим психотерапевтом (Київський Гештальт Університет).

Спеціалізації:

▪️ “Психологічне консультування та психокорекційна робота з дітьми та батькам в гуманістичному підході”;

▪️ “Групова психотерапія в рамках гештальт-підходу”;,

▪️ “Психодіагностика та психокорекція життєвих сценаріїв методом казкотерапії”.

Викладач, тренер начальних та терапевтичних груп, автор численних проектів та курсів з психології, психотерапії, вікової психології, дитячої психології та психотерапії (з 18-ти річним стажем), мама, дружина (з 20+ річним досвідом сімейного життя).

Детальніше про проект тут.

 


Психологи та психотерапевти м.Рівне
Моя анкета на У Психолога Яндекс.Метрика